ANI INTERNET NEDOKÁŽE POSKYTNOUT ČTENÁŘI TO, CO KNIHA

Nakladatelství Grada je nejvýznamnějším českýn vydavatelem odborné literatury a dlouhodobým partnerem dámského klubu. Na zajímavosti o knižním trhu a poslední novinky jsme se zeptali Kateřiny Ščudlíkové, šéfredaktorky redakce ekonomie, podnikání a osobního rozvoje.

Jaká je budoucnost trhu s odbornou literaturou?

Odborná literatura bude mít na trhu stále své místo, ať už v tištěné podobě, nebo jako ebooky. Sice je stále více lidí schopno přečíst si originální publikace v angličtině nebo němčině, ale v češtině je to prostě příjemnější. Ani internet nedokáže poskytnout čtenáři to, co kniha – tedy nejen informace, ale také znalosti a zkušenosti autora.

Je patrný nějaký výrazný trend, například co do požadavků na témata?

V pracovním prostředí se kromě odborných znalostí hodně cení i práce se sebou samým, emoční inteligence, lidský přístup při vedení lidí a schopnost motivovat a inspirovat druhé k tomu nejlepšímu, co dokážou. To se odráží i na tématech nejprodávanějších knížek. Velkým trendem je všímavost – mindfulness, kdy se učíte plně prožívat přítomnost, což skvěle pomáhá proti stresu, posiluje kreativitu, koncentraci i výkonnost.

Rozšířila se v poslední době vaše nabídka o nějakou novou edici?

Otevřeli jsme edici české beletrie a jednou z nejvýraznějších edic poslední doby jsou omalovánky pro dospělé. V ekonomické literatuře držíme osvědčené edice Manažer, Expert a Profesionál.

Jaký je podíl prodaných e-booků u vašich knih?

Stejně jako u ostatních nakladatelů činí 5-10 %.

Dělá se e-book automaticky pro každou vydanou knihu?

V našem nakladatelství ano, na českém trhu jsme ale výjimkou.

Kde se více kupují papírové knihy? V knihkupectví, nebo na webu?

I přesto, že prodej přes internet roste, stále se daleko více knih prodá v knihkupectvích.

Jakou zajímavou knižní novinku v nejbližší době chystáte?

Těch je několik. Pro všechny, kdo řídí druhé lidi, brzy vyjde knížka Skvělý šéf – Jak získat loajalitu a respekt svého týmu. Doplňte ji českým vydáním bestselleru Jima Collinse Built to Last – Jak vybudovat trvale úspěšnou firmu. Pokud řešíte výběrové pohovory a nejste v tom profesionál, pomůže vás příručka Jak vybrat správného člověka na správné místo. Ale nezapomeňte ani na sebe: přečtěte si 30 pravidel vítězů pro úspěch a naplněný život nebo Pořádek nejen v hlavě. Bude vám na něj stačit 28 dní.