BÍLÍ KONĚ ANEB INVESTIGACE S FANTAZIÍ

V návaznosti na naše letošní motto: „KNOW HOW – ZNALOSTI A DOVEDNOSTI JSOU KLÍČEM K ÚSPĚCHU: buďme úspěšné společně“ jsme pro členy nově připravili koncept komorních odborných setkání „KOS“. Jsme přesvědčení, že KOS bude velkým přínosem nejen pro firmy, podnikatele, živnostníky, ale i všechny, kteří s podnikáním teprve začínají. Přednášejícími jsou renomovaní odborníci a leadři v daném oboru.

KOMORNÍ KLUBOVÉ SETKÁNÍ v rámci narozeninového setkání klubu – druhá přednáška

Téma: Bílí koně aneb Investigace s fantazií
Přednášející: Jan Cikler, Project Manager CRIF – Czech Credit Bureau

1) V současné době, kdy je internet centrem všechno dění, je velice snadné tzv. naletět. Co byste nám poradil pro naší ochranu?

Naletět je pochopitelně možné i bez internetu. Podle mého názoru velice záleží na referencích internetového obchodu, nebo jiných subjektů, se kterými po internetu komunikujete. Pochopitelně platí obecné pravidlo nikam neuvádět své osobní údaje, a to ani na různé sociální sítě. Že mi pak někdo nepopřeje k narozeninám mi skutečně nevadí.

2) Proč je užitečné si prověřovat své obchodní partnery?

Obchodní partneři nebo potenciální obchodní partneři se dělí na seriózní a neseriózní. Těch druhých je třeba se zbavit hned po prvním náznaku nestandardního chování. Ale i ty první je nutné prověřovat. I dobrý a velmi spolehlivý partner se někdy může dostat do potíží a pak i přes největší snahu, která těm druhým chybí, není schopen dostat všem závazkům. Je třeba sledovat všechny signály, které vám umožní se vyhnout případným ztrátám, nebo ztráty eliminovat například snížením takzvaného dodavatelského úvěru. Informace jsou po internetu různě roztroušené, je dobré se dívat do aplikací, které tyto informace shromažďují na jednom místě a případně vysílají varovný signál, pokud se pro to najde důvod.

3) Jaké formy kontroly byste nám doporučil?

Důležité je průběžné sledování – monitoring celého portfolia obchodních partnerů. V případě výskytu nějakého problému jste automaticky informováni. Nové obchodní partnery je samozřejmě nutné prověřit detailněji. Ideální je vyhodnocení jejich finančních výkazů, pokud jsou k dispozici. Vždy je nutné se podívat i na ekonomicky spjatou skupiny, zda se v ní nevyskytuje jeden nebo více negativních jevů.

4) Jak se zachovat v případě, že už je pozdě a už jsme se stali obětí nějakého podvodníka? Je ještě nějaká šance?

Šance je většinou velmi malá. Právě proto je důležitá prevence a aktivní řízení portfolia obchodních partnerů.