Chcete podnikat v e-commerce? Najděte si své místo na trhu

Podnikání v e-commerce je dnes více, než kdy dřív o stanovení vlastní cesty vybudování pevné a konzistentní značky. Právě to vás může odlišit od konkurence, říká v rozhovoru Jindřich Jíra, ředitel marketingu společnosti ACOMWARE.

Můžete nám představit historii společnosti Acomware na tuzemském trhu?

ACOMWARE je dnes de facto tuzemský leader v oblasti e-commerce konzultací a výkonnostního marketingu. Díky neustále zvětšujícímu se portfoliu klientů jsme vyrostli z konzultační společnosti o několika lidech na nejvýznamnější agenturu na českém trhu, která zaměstnává přes 70 odborníků a drží pozici nejúspěšnější partnerské agentury i u Google a Seznamu.

Jaké služby svým zákazníkům nabízíte, o které z nich je největší zájem?

Nabízíme služby v oblasti marketingových a e-commerce konzultací, jak v rovině analytické a strategické, tak v té exekutivní. Prakticky dokážeme navrhnout efektivní strategii, jak a do čeho marketingově investovat a zároveň to pak klientům i zrealizovat. Nejčastěji realizujeme zakázky z oblastí jako je PPC, RTB, nákup mediálního prostoru, pomáháme s inteligentním e-mailingem. Máme ale i vlastní, relativně nové oddělení kreativy, kdy vytváříme také grafické podklady a pomáháme zákazníkům budovat a konzultovat jejich značku.

Oblast e-commerce v České republice stále roste, vzniká celá řada nových e-shopů. Co byste začínajícím podnikatelům v této oblasti poradili?

Ať jdou do svého podnikání naplno, srdcem a nezastaví je první neúspěch. Ať svůj e-shop budují postupně. Zároveň ať se nebojí experimentovat, a jak se začne jejich podnikání rozvíjet, také delegovat odborné činnosti do rukou odborníků. Samozřejmě vždy je důležité si nastavit měřitelná očekávání, protože podle nich se dá dobře vyhodnotit efektivita spolupráce. Více než kdy jindy je dnes e-commerce o stanovení vlastní cesty a vybudování pevné a konzistentní značky. Je to ta hlavní věc, která vás dokáže odlišit od konkurence. O tom, že je důležitý kvalitní zákaznický servis a že zákazníci očekávají vysoký standard všech služeb, asi netřeba psát.

Co je podle Vás v oblasti e-commerce klíčové?

Najít si svoje místo na trhu. Tím myslím vhodnou cílovou skupinu a pro ni vybudovat jasně identifikovatelnou značku. Zároveň je důležité odlišit se od konkurence, ale tady bych apeloval na to, aby takové odlišení nebylo vytvořeno uměle a za každou cenu. Pokud by bylo hodně nepřirozené, zákazník to pozná a výsledek je pak kontraproduktivní.

Co Vám přináší členství v dámském klubu?

Možnost prezentovat se zajímavé cílové skupině s velkým potenciálem. Samozřejmě je to zároveň skvělá šance, jak prezentovat svoje názory, třeba formou tohoto rozhovoru.