DÁVÁME SI ZÁLEŽET NA OSOBNÍM KONTAKTU

Novinkou v dámském klubu jsou krásné designové sedačky Patternroom od špičkového italského designéra Diega Maria Gugliermetta. Sedačky v novém seriálu představuje Róbert Paľonder, majitel jediné distribuční firmy těchto sedaček ve Střední Evropě.

Jak dlouho působíte na českém trhu?

Na český trh vstupujeme právě teď. Začínáme v tuto chvíli expandovat, tudíž mají zákazníci šanci získat opravdu výjimečné kusy mezi prvními. Diego Maria Gugliermetto dosud neprodával do zahraničí. Lidé na Slovensku, v Česku a Rakousku – což jsou země, kde nyní působíme – dosud nikdy neměli možnost získat takový sortiment.

Jaké používáte materiály a čím se lišíte od konkurence?

Provedením. Kromě špičkového designu musí být všechny kusy plně funkční. Zde například vidíte “Čokoládu“, která působí hranatě a velmi čokoládově, ale sedí se na ní bezvadně. Tajemstvím pohodlí jsou různé tvrdosti materiálů. Jádro je pevnější, zatímco okraje se vám přizpůsobí, tudíž můžete na čokoládě i pohodlně spát, a ta si přesto zachová tvar. I když Diego Maria Gugliermetto vyrábí pro zákazníka jediný výjimečný kus na zakázku, dá si záležet, aby byl i funkční. Nevytváří skulptury, které mají jen ohromit, ale plně funkční díla. Všechny materiály můžete vyprat. Nejsou to obvyklé nábytkářské materiály, ale látky z oděvního průmyslu, které znáte z elastických triček, legín a podobných věcí. To, co máte v dámském šatníku, najdete i na těchto sedačkách. Rovněž máme velmi širokou nabídku barevných provedení – barva není žádným omezením.

Je v dnešní době těžké přijít v designu na něco nového?

Tyto produkty prodávám právě proto, že mě designově oslovily. Je to pro mě obohacující a nové. Sám nejsem vystudovaným designérem. Sedačky Diega Maria Gugliermetta na mě zapůsobily jednoduše díky tomu, že jsou výjimečné. Odborníci z řad vystudovaných designérů mi jejich výjimečnost potvrdili, což možná znamená, že skutečně je těžké najít v této oblasti něco nového a výjimečného.

Kdo sedačky navrhuje?

Sám Diego Maria Gugliermetto nebo někdo z jeho tvůrčí skupiny. Ke každému kusu je dodán certifikát, kdy sedačka vznikla a kdo ji navrhoval. Základem je Diego, ale na některých návrzích se podílejí i ostatní.

Je v současnosti trendem spíše styl, nebo praktičnost?

Na základě komunikace se zákazníky si myslím, že to závisí na úhlu pohledu. Někteří hledají styl, jiní praktičnost. Jak jsem již zmínil, Diego si velmi potrpí na funkčnost, která je se stylem skloubená. Od jeho sedačky můžete co do funkčnosti čekat to, co čekáte od kvalitní sedačky. Navíc vydrží i mnohem déle než sériové sedačky různých řetězců. Nehledě k tomu, že lépe vypadají. Mnozí designéři jen hledají využití svého nápadu, ale zákazníci většinou požadují, aby mohli na sedačce opravdu sedět. Právě u Diega najdete ideální kombinaci špičkového designu s plnou funkčností.

Jak rychle se u designu mění móda?

Určitě pomaleji než v oděvním průmyslu. Některé kusy v naší nabídce jsou i šest nebo sedm let staré nápady. Mnoho věcí se také dělá přímo na zakázku, vychází se ze zákazníkovy představy, přesně tak, jak chce on, aniž by to podléhalo módním vlivům. Záleží především na umělecké stráce a ne tolik na tom, jestli je to módní. Designér to nějak cítí, do průchod svým nápadům, a když najde zákazníky, tak je má.

Máte vy osobně raději spíše severskou střízlivost, nebo jižanský přepych?

Střízlivost se mi nelíbí. Je to takové chladné, strohé… Do některých funkčních interiérů se to hodí. Když jdete na střelnici, tak si podle toho vyberete oblečení, když jdete do divadla, tak zase jiné oblečení. Ale v chladném a strohém interiéru se každopádně dobře necítím, i když mohu uznat, že je zařízen funkčně a dobře. Viděl jsem vkusně zařízené interiéry na severský způsob, ale osobně dávám přednost tomu jihu.

Jak vypadá váš typický zákazník?

Jsou různorodé. Někdy jsem až překvapený, jak je zákazník nebo zákazník kreativní. Zkušenosti mám zatím ze Slovenska, které je dost konzervativní země v módě i designu. Bojí se tam experimentovat. Občas ale narazím na zákazníka, který mě překvapí svými dotazy, vkusem a tím, co so vybere. Někdy jsou to nečekaně extravagantní věci.

A jedná se u zákazníku spíše o firmy, nebo soukromé osoby?

Spíše jednotlivci, kteří si zařizují soukromí. Zajímavé je, že v Itálii na mě designéři nepůsobili vůbec ležérně a přenášelo se to i na zákazníky. Na Slovensku je však nejspíše kreativita vzájemně tlumena v tom konzervativním prostředí. Možná kdyby přišli živější italští designéři, přeneslo by se to i na zákazníky. Sám se teď trochu učím a leccos vypadá jinak, než jsem čekal. V Itálii prostě přijdete s nějakou myšlenkou a za tři týdny máte hotový interiér.

Kde ještě vaše sedačky můžeme třeba vidět?

V současnosti zkoušíme oslovit kasina, protože máme novinku v podobě puffů ve tvaru karetních barev. Každopádně naše sedačka může být kdekoli. Pokud máte nějakou představu a chcete ji zhmotnit, my vám tu sedačku navrhneme a vyrobíme. Taková zakázka může být úplně jedinečný kus.

Proč jste se rozhodli stát se partnerem dámského klubu?

S kolegyní jsme se rozhodli, že oslovíme produkční kanceláře. Na Slovensku spolupracujeme s Miss 2016, a napadla nás šablona – oslovíme agentury, které mají něco společného s kreativními věcmi. Naše atypické kusy se podle mě k dámskému klubu velmi hodí. My totiž vůbec neděláme klasický způsob prodeje, jako je třeba showroom, kde obvykle sedí nějaký nudný brigádník. Diego si dal záležet na precizním zhmotnění své myšlenky a my považujeme za nevhodné, abychom znevažovali jeho práci. Takže jsme speciální a dámský klub je taky speciální, protože oba si dáváme záležet na osobním kontaktu.