E-SHOPY PRACUJÍ ZA VÁS

ONDŘEJ KLEGA, business development director, Acomware

Jaké jsou nové možnosti v růstu online světa a sociálních sítí, představil první host dubnového setkání, kterým byl Ondřej Klega, Business Development Director firmy Acomware. Tato společnost se zaměřuje na pomoc při vstupu na on-line trh, e-commerce poradenství a zvyšování návštěvnosti a obchodní výkonnosti. Působí na trhu 13 let a byli na začátku známých velkých projektů jako je mall.cz nebo alza.cz.

Podle Ondřeje Klegy v České republice funguje přes 30 tisíc e-shopů a předpovědi pro rok 2015 jsou velmi optimistické – více než 90 % obchodů očekává růst tržeb. Ideálním kanálem, jak rozšířit řady zákazníků i marketingové možnosti jsou sociální sítě, kde nejvíce funguje přímé osobní doporučení.

„Možná vás překvapí to přirovnání, ale internetový obchod je jako restaurace. Když vám někdo doporučí restauraci, jdete ji vyzkoušet. A pokud se vám tam líbilo, jdete tam znovu,“ říká Ondřej Klega.

V Acomware udělali speciální výzkum, který přinesl jednoznačný poznatek – Češi milují nakupování na internetu. Pozitivní postoj k on-line nákupům má celých 83 % z nich. Motivací pro nákup na internetu je nižší cena, doprava zdarma a sleva. Bariérou je nemožnost si prohlédnout zboží osobně, cena dopravy a obavy z procesu reklamace.

Novým trendem v nakupování je mobilní telefon. Mobilní nakupování se zvýšilo loni o 150 %. „Stačí, když se rozhlédnete kolem sebe, kolik lidí má v ruce mobil,“ dodává Ondřej Klega.

Nakonec upozornil na to nejdůležitější: „Klíčovou otázkou zůstává, jakou máte konkurenční výhodu. Když mi někdo řekne, že je to nejširší sortiment, nejlepší cena na trhu a dostupnost, ukážu mu obrázek vietnamské tržnice. Ti mají úplně stejnou výhodu jako vy… Co tam máte dál?“

Helena Kohoutová na to reaguje: „My jsme vlastně kamenný obchod a naší konkurenční výhodou je to, že vytváříme přátelství. Jsme jediní v Česku, kteří jsou v tom tak dlouho.“

PREZENTACE – ONDŘEJ KLEGA, ACOMWARE