INDICKÝ OCEÁN SE MI VRYL DO SRDCE

Jan Soukup je režisér, producent, příležitostný cestovatel, básník a majitel CK Blue Holiday a Mediarex Group. Na setkání dámského klubu se vyznal z lásky k ostrovům Indického oceánu, která jej postupně přivedla k myšlence založit specializovanou cestovní agenturu.

Proč jste se rozhodl založit si zrovna cestovní kancelář?

Díky svým filmovým cestám jsem procestoval obě polokoule naší planety. Zejména mne uchvátily země Indického oceánu se svým milým, vlídným a mírumilovným obyvatelstvem (míněny převážně hinduistické a buddhistické země 🙂

Zvlášt Maskarenské souostroví (hlavně Mauritius, Reunion, Rodriguez) mi vyrylo do srdce silnou brázdu za kýlem…:). Navázal jsem mnoho přátelstvích, která přetrvávají roky. S prostými lidmi, kteří vám nabízejí již tak z posledního co mají, se šoféry, uklízeči, rybáři , řediteli hotelů i jejich majiteli, nejbohatší klientelou i cestovatelů s batohem, kteří jsou doma pod hvězdami.

Časem se na mne obracelo spousty známých i velkých společností, kteří chtěli poznat tato nádherná místa a zažít něco výjimečného. A je jich čím dál více..

Domluvili jsme se tedy na exkluzivním partnerství s Martinem Niklfeldem, majitelem Blue Sky Travel, který je zástupce mnoha leteckých společností, mj. Air Mauritius pro ČR a SR. Jeho dlouholeté zkušenosti a mé kontakty, možnosti i zároveň přesné poznání toho, co naši klienti očekávají, jsou báječnou kombinací a jistotou pro všechny naše zákazníky. Dostávají prvotřídní individuální servis, který na internetových sběrnách zájezdů, které se předhánějí ve zkreslujících cenách, určitě nedostanou.

Jak toto nové poslání ladí s vašimi dalšími aktivitami?

Nehovořil bych o poslání, šlo spíše o to nenechat ladem vzniklé příležitosti a zajímavě doplnit strukturu firem. Jinak samozřejmě ladí báječně!

Marketingová a reklamní firma Mediarex se stará o její aktivity, pracuje pro námi zastupované letecké společnosti. Blue Holiday se stará o klienty Mediarexu (nejen). Vše je, jak má být.

Snažíte se všechny své projekty nějakým způsobem provázat, nebo jedete na více frontách naráz?

Vždy jsem byl spíše Bobby Fisher, který hrál simultánku… ale někde uvnitř je VŠE spojené….

Myslíte, že se dovolená na ostrovech v Indickém oceánu může díky kombinaci bezpečnosti a půvabu tamních lokací a stát podobně masovou záležitostí, jako kdysi Egypt, nebo to vždy budou spíše destinace pro fajnšmekry?

Jako Egypt, který je pro našince opravdu za hubičku, zřejmě ne… ale lehce masovou záležitosti se již např. Mauricius stává, obzvlášť pro střední vrstvy obyvatelstva Evropy a Jižní Afriky.

Především však pro svoji krásu, pohostinnost a pro své, v dnešní situaci obzvlášť žádané, bezpečí. Všechny námi nabízené resorty jsme osobně poznali a s managementem máme skvělé vztahy .Proto můžeme dát našim hostům vysoce nadstandardní servis, skvělé individuální slevy, pozdní check-outy, výlety jako bonusy, kuchyni na přání a je-li nutno: i skvělou lékařskou péči v nejmodernějších klinikách, kde pracují francouzští a angličtí specialisté. Vše na klíč, se stálou službou na telefonu i s místním delegátem.

Chcete-li se během následujícího roku na Mauricius podívat a zažít skvělou dovolenou, opravdu neváhejte se včasnou rezervací. Již nyní jsou vyprodány bezmála všechny vánoční pobyty v kvalitních resortech.

Naštěstí pro naše klienty mám rezervované určité kapacity,ale i ty se však každým dnem tenčí.

Svět definitivně objevil krásu a pohostinnost Mauricia (jen 2 hodiny časového posunu z Evropy) a především jeho naprostou bezpečnost.

Rozlišujete v nabídce zájezdy pro dobrodružnější povahy s touhou po poznávání, od zájezdů pro lidi, kteří si chtějí především v klidu odpočinout?

Ano.

Ačkoliv takřka 82 procent celého cestovního ruchu probíhá on-line, jsem přesvědčen, že každý musí ocenit osobní přístup, rady, servis a zázemí. Stát se může opravdu cokoliv..

Zvláště, jedete-li dané o exotické destinace poprvé. Představy klientů jsou minimálně v polovině případů velmi úsměvné. V konečném důsledku však znamenají rozladění klienta či nepříjemnosti.

Např. lidé poptávají zájezdy do lokalit v době, která není pro danou destinaci zrovna optimální. Pokud tedy nejste zrovna golfisté, kde platí, že ” nikdy není špatné počasí na golf, můžete být jen špatně oblečeni”.

Vždy, i když to momentálně znamená , že přicházíme o fee, říkáme klientům pravdu a nabízíme jiná řešení. Každému, kdo u nás poptá zájezd či individuální cestu, naše zkušené pracovnice volají a ptají se, co si od dovolené slibuje a jak ji chce prožít.

Všichni jsou také zváni k nám do showroomu, kde můžeme vše osobně probrat. Klienti si mohou prohlédnou bohatou obrazovou dokumentaci či filmy.

Více než 50 % poptá hotel či lokalitu, o které si nic nepřečte. Neví, zda ladí s tím, co si opravdu představuje. Ta honba za hypotetickou úsporou, která samozřejmě není v drtivé většině žádná, je až zarážející.

Ta důvěra v internetové virální prostředí…

Zaráží mne to obzvláště u rodin, kdy cestujícími jsou i děti.. málokdy se někdo vůbec zeptá “a co vše tam mohou dělat děti, aby nemuseli být jen na tabletu nebo mobilu?” či “jaké je tam lékařské zázemí?”.

Které ostrovy jsou pro poznávání nejvhodnější?

Všechny..:))

A kde mohu naopak najít ten nejlepší resort, kde se nebudu muset už o nic starat?

Ve všech našich resortech se již nemusíte o nic starat. Záleží jen na tom, zda chcete opustit areál… 🙂 A i veškeré výlety vám můžeme zařídit s předstihem i operativně během několika minut či maximálně hodin.

Máte osobní tip na destinaci, která by se v budoucnu mohla stát velkým hitem?

Ano. Otvíráme během měsíce “Všechny krásy Itálie” bude to něco opravdu jedinečného, zážitkového… Itálie tak, jak ji nedělá žádná cestovní kancelář. Nechte se překvapit.

Hitem už se stala Srí Lanka , kde můžete strávit nádhernou a zároveň i dobrodružnou cestu, včetně poznávací okruhu s českým průvodcem či si ji procestovat na vlastní pěst s předem námi zařízenými “základními tábory”.

A osobní tip na destinaci, která nikdy velkým hitem nebude, ale je vhodným místem pro alternativně zaměřeného zákazníka, který si chce užit originální dovolenou v místě s nízkým počtem ostatních turistů?

Rodriguez, což je Mauricius před 50 lety. Málo lidí, esence života a klidu, nedotčená příroda a nádherný teplý oceán plný podmořského života.

I tento jeden z posledních rájů vám můžeme zařídit. Ideálně v kombinaci s Mauriciem, od kterého je vzdálen jen necelou hodinku letu.

Zážitek sám o sobě je již ten, že palubní personál bude zřejmě mluvit česky, neb ČSA vyhrály před časem tendr na leteckou přepravu mezi oběma ostrovy.

Jak se projevuje váš osobní přístup ke klientovi?

Každý si zaslouží maximální péči a osobní přístup. V Blue Holiday neděláme žádné rozdíly mezi tím, kdo dá za zájezd 20 tisíc Kč či půl milonu. Každý chce být spokojený.

Již mnohokrát se mi stalo, že z malých klientů, jsou časem ty největší. Za větší peníze si koupíte vždy jen větší luxus a to někdy jen zdánlivě.

Chcetet jen ležet u teplého tyrkysového oceánu pod stíny palem, pít vychlazené koktejly a relaxovat v úžasných SPA při ajurvedských masážích?

Chcete hrát golf, tenis, poznávat podmořský svět, výhodně “shopovat”, naučit se domorodé tance za svitu ohňů a bubnů?

Jezdit na kole, trekovat, surfovat, chytat ryby, krmit krokodýly, brázdit vlny oceánu či se je slunit na katamaránu při okružní cestě kolem nádherných ostrovů?

Možně je vše, po čem zatoužíte.

Vyzkoušejte nás… A poznáte IHNED rozdíl.

To vše za ještě levnější ceny, než u “klasických” sběren zájezdů či “Velké české pětky”.

V čem je Indický oceán výjimečný?

Když si sednete na jeho břeh a díváte se do bílým čepic azurových vln, nad hlavou vám šumí casuariny a palmy, kolem vás se procházejí a usmívají místní obyvatelé, neskonale chudší, než kterýkoliv návštěvník, dojde vám pomíjivost všeho snažení a pachtění. Snadněji naleznete cestu k sobě a uvědomíte si, jaký je život úžasný dar a jak trestuhodně s ním většinou zacházíme a jak ho ve svém krátkém, vyměřeném čase, marníme.