JAK VYPADÁ TRVALE UDRŽITELNÁ PÉČE O TĚLO?

Značka Dove k nám přišla ze Spojených států a velice brzy získala na oblíbenosti u konzervativních Čechů díky svým neutrálním a jednoduchým vůním. Jak se tělová kosmetika potýká se současnými náročnými požadavky zákazníků na složení? A může být vlastně přátelská k přírodě? Odpovídala Petra Bolfíková.

Odkud k nám značka Dove přišla?

Značka Dove byla založena roku 1957 v USA a jako první uvedla na trh svou slavnou krémovou tabletu Dove Original, která svým obsahem ¼ hydratačního krému přinesla zásadní inovaci v péči o pleť, která nevysušuje jako běžné mýdlo.

Jaké druhy kosmetických výrobků počítáte za vaše typické či zásadní?

V současné době nabízí značka Dove široké portfolio produktů od již zmíněné ikonické krémové tablety, tekutých mýdel na ruce a pěn do koupele, přes sprchové gely a krémy na ruce i tělo, až po antiperspiranty a produkty vlasové péče. Všechny produkty Dove v sobě odrážejí dědictví značky založené na výjimečné hydrataci a opravdové péči. Dove ale není jen o produktech, již od počátku své historie je posláním značky přinášet nejen kvalitní produkty pro dokonalou péči o tělo a vlasy, ale také pomoci všem ženám uvědomit si jejich potenciál krásy. Chceme, aby se každá žena cítila každý den krásnější.

V poslední době začíná zákazníky více zajímat složení výrobků a eliminovat výrobky se „závadnými“ složkami, jako je například palmový olej. Vycházíte tomuto trendu vstříc?

Samozřejmě i my vnímáme tento trend zvýšeného zájmu o složení výrobků a rádi vysvětlíme dotazy našich spotřebitelů, ať už prostřednictvím našich FB stránek nebo infolinky. Častokrát je pro ně náročné orientovat se v množství různých informací dostupných běžně na internetu. Dbáme na vysokou kvalitu našich výrobků a bezpečnost jednotlivých složek, jejich vliv na zdraví a životní prostředí. Například v roce 2014 jsme z našich výrobků vyřadili peelingové syntetické mikročástice, které mohou přispívat k znečišťování mořského prostředí a nahradili jsme je použitím jiných alternativních látek (jako například kousky mandlových skořápek), které poskytují podobný senzorický pocit, jaký zajišťovaly syntetické peelingové mikročástice.

Dá se najít složení vašich výrobků na internetu?

Složení všech výrobků je dostupné na webových stránkách www.unilever.cz v sekci „Co obsahují naše produkty“, spolu s popisem funkcí jednotlivých složek.

Pokud prodáváte stejný výrobek ve více zemích, liší se jeho složení nebo kvalita?

Značka Dove je globální značkou, která přináší svým spotřebiteli stejnou kvalitu svých výrobků po celém světě.

Na který produkt máte u nás nejlepší ohlas?

Našimi bestsellery přes všechny kategorie je řada Dove Original, která je svou neutrální vůní a jemným složením velmi oblíbená u spotřebitelů, a to i mužů. Velký ohlas mívají také novinky. Letos jsme uvedli např. nový sprchový gel z řady Purely Pampering Smetana a pivoňka nebo aktuální novinku – novou řadu tělové péče Dove DermaSpa Cashmere Comfort, která je určena pro péči o velmi suchou pokožku.

Jak se projevuje koncepce udržitelného rozvoje ve složení výrobků, struktuře jejích výrovy apod.?

Koncepce udržitelného rozvoje se ve značce Dove odráží v několika směrech. Díky úzké spolupráci se společnostmi MuCell a ALPLA jsme vyvinuli MuCell® technologii, která nám umožňuje vstřikovat plyn během výroby plastových lahví. Plyn vytváří bublinky uprostřed stěn obalu, což snižuje množství použitého plastu až o 15 %, přičemž plná funkčnost obalů zůstává pro spotřebitele zachována. Obaly jsou zároveň 100% recyklovatelné.

Rovněž jsme pod značkou Dove uvedli stlačené antiperspiranty, které používají pouze polovinu hnacího plynu, na výrobu obalu se používá o 25 % méně hliníku a o třetinu snižují náklady na dopravu – což znamená, že uhlíková stopa je nižší o cca. 25 % na kus, ale vydrží stejně dlouho a poskytují stejně intenzivní ochranu proti pocení a zápachu jako běžný 150ml antiperspirant. Značka Dove se v rámci koncepce udržitelnosti zaměřuje i na edukaci žen v oblasti vnímání ženské krásy a podporuje jejich sebedůvěru a budování zdravého sebevědomí.

Podléhá péče o tělo módním trendům?

Péče o tělo nepodléhá módním trendům do takové míry jako třeba dekorativní kosmetika. Určitě je ale vidět, že o sebe lidé více pečují a více než s módními trendy se pak spíše snažíme držet krok se spotřebitelskými trendy použitím nových technologií, různých ingrediencí, vůní či textur produktů. Jedním takovým příkladem může být loni uvedená řada luxusní tělové kosmetiky Dove DermaSpa, která spojuje dermatologickou péči o pokožku díky unikátní technologii Cell-MoisturisersTM s luxusním hýčkáním v podobě unikátních vůní a textur.

Jak jste se našli s dámským klubem?

V rámci poselství značky Dove pomáhat ženám najít jejich skutečnou krásu jsme hledali možnosti, jak se dostat blíže našim spotřebitelkám. Kromě našeho programu ambasadorek značky jsme uvítali možnost spojení se s dámským klubem, kde se snažíme formou přednášek a prezentací produktů vzdělávat členky v oblasti péči o tělo i duši a získat i okamžitou a tolik ceněnou zpětnou vazbu.