Novoroční číše vína, host: Pavel Vosoba

Pavel Vosoba: Nebýt průměrný znamená řídit si svůj vlastní osud

Cosmopolitan Executive Helas Ladies Club slaví v letošním roce 20 let, během kterých podporuje výjimečné české ženy s aktivním přístupem k životu. A nezáleží na tom, zda jim je 30 nebo 70, zda jsou to zkušené podnikatelky či manažerky, nebo stojí na začátku své profesní kariéry. Jen v roce 2018 strávili členky a členové dámského klubu společně 59 hodin v rámci 15 skvělých setkání, během nichž měli příležitost setkat se nejen se známými osobnostmi českého veřejného života, poznat se navzájem a nalézt inspiraci pro své aktivity.

„V posledních dvou letech jsme se rozhodli propojit všechny naše projekty a vytvořit tak podnikatelskou platformu, na které se ročně potká více jak 3000 zajímavých lidí,“ říká Helena Kohoutová, zakladatelka dámského klubu. Také letošní rok bude v případě dámského klubu pestrý. O osobnostech ze světa podnikání i kultury, které přijaly naše pozvání, budeme včas informovat na webových stránkách dámského klubu.

Pozvání na tradiční klubové setkání „Novoroční číše vína“ v klášteře minoritů sv. Jakuba tentokrát přijal vynikající český kouč a spolumajitel poradenské společnosti M.C. TRITON Pavel Vosoba, autor úspěšných knih Dokonalý život a Únik z průměrnosti, které se staly bestsellery.

K vydání své knihy Dokonalý život se Pavel Vosoba dostal vlastně náhodou. Jak sám říká, psal ji pro sebe a na začátku si nebyl vůbec jistý tím, zda ji vydat a už vůbec nečekal to, jakou odezvu mezi čtenáři vyvolá. „První impuls k napsání knihy Dokonalý život byl vnitřní. Byl jsem nespokojený sám se sebou. Měl jsem pocit, že jsem směšná figurka, která nic nedokázala a pořád si na něco hraje. Řekl jsem si, že takhle žít nechci, potřeboval jsem se z toho vypsat,“ vzpomínal na setkání dámského klubu kouč, který převážnou část svého pracovního života tráví v Rusku a měsíčně pracuje se zhruba stovkou lidí nejrůznějších národností.

Kniha Dokonalý život mu v té změně dle jeho vlastních slov velmi pomohla. Při psaní si ujasnil, co v životě vlastně chce, srovnal si své hodnoty. „Únik z průměrnosti byl pak na psaní těžší. Možná proto, že jsem musel studovat životy celé řady historických postav, možná proto, že jsem se skrze tuto knihu snažil pochopit svět žen,“ prozradil Pavel Vosoba s tím, že v současné době pracuje již na třetím díle knihy. Ten by měl být hotov do tří let.

Velkým tématem, kterým se Pavel Vosoba při své práci zabývá, je průměrnost. Tu vidí jako ztrátu vlastní identity způsobenou naší snahou o poměřování se s ostatními. „Průměrný člověk chce neustále nad někým vyhrát, aby ho společnost oceňovala, respektovala a vnímala.“ Na tom podle něj není nic zase tak špatného. Nicméně, čím více se budou lidé srovnávat a poměřovat, budou ztrácet to, co se poměřovat nedá – svou výjimečnost.

„Při své práci se setkávám s mladými lidmi, kterým je 25 let a vidím u nich, jak zabíjí svou osobnost, své vnitřní já. Dávají přednost onomu srovnávání.  Netuší, že za nějakých 20 let se budou ptát na otázky jako Kdo jsem? Odkud jsem přišel? Kam jdu? Co pro dosažení své cesty udělám? Otázkou však je, zda už nebude na hledání odpovědí pozdě,“ vysvětloval Pavel Vosoba, pro něhož nebýt průměrný znamená řídit svůj vlastní osud, možnost dívat se na něj jako na svůj vlastní projekt. „Být průměrný, šplhat se nahoru, neustále se zdokonalovat, používat „jen“ vědecký mozek je pro člověka velmi pohodlné – nemusí se totiž zabývat sám sebou,“ upozornil všechny přítomné.

„Věřím, že pro všechny účastníky našeho novoročního setkání s Pavlem Vosobou byla slova zkušeného kouče opravdovou inspirací. Jsem přesvědčená, že všechny členky dámského klubu jsou výjimečné osobnosti, které se ztráty vlastní identity bát nemusí. Důležité je podle mého to, aby si své výjimečnosti byly vědomy. Také to je jedno z poslání, které chceme prostřednictvím všech našich projektů šířit,“ poznamenala Helena Kohoutová.

Partnery akce NOVOROČNÍ ČÍŠE VÍNA s podtitulem O dokonalém životě a Úniku z průměrnosti   byli:

  • Vodafone – hlavní partner
  • Autosalony Kopecký – hlavní partner
  • Česká pojišťovna – hlavní partner
  • Natur Produkt – hlavní partner
  • Oxalis – hlavní partner
  • KetoDiet – partner
  • Lifefood – partner
  • VitaJuwel – partner
  • BEWIT – partner
  • Biopekárna Zemanka – partner
  • FARMAX – partner
  • MEDIAREX – partner
  • Blue Holiday – partner

Dodavatelé akce:

  • Dilmah
  • Prague Catering
  • Caffe Vergnano
  • Moje Maso
  • Franck PROVOST
  • GRADA
  • Agentura CEZAA