Martin Vodička, Autosalony Kopecký: Osobní kontakt je pro nás důležitý

Jaké vozy nejčastěji ženy kupují a co od nich očekávají? V rozhovoru nám to prozradil Martin Vodička, obchodní a marketingový ředitel společnosti KOPECKÝ s.r.o.

Můžete nám představit společnost KOPECKÝ?

S ohledem na téměř dva roky trvající spolupráci s dámským klubem v rámci partnerství, mohlo by se zdát, že není, co a koho představovat. Skutečnost je ale jiná. Společnost a jméno KOPECKÝ s.r.o. jsou více než 20 let úzce spjaty se značkou PEUGEOT a na tom se nic nemění. Výsledky zásadních strategických rozhodnutí z loňského roku vypovídají o mnoha změnách a novinkách. Předně jsme se rozrostli o další provozovnu se sídlem ve Vysokém Mýtě. Tím jsme se přiblížili nejen k našim stávajícím zákazníkům, kteří za námi jezdili přes půl republiky, ale hlavně jsme mohli začít naše služby nabízet v nových regionech. Nová provozovna přináší mimo potenciálu nových zákazníků i možnost zkvalitnění naší sítě a služeb nabízených korporátní klientele s celorepublikovou působností. Největší změnou je však skutečnost, že jsme se stali vedle značky PEUGEOT rovněž oficiálním dealerem značky BMW.

Který váš automobil ženy nejčastěji kupují? Co od automobilu ženy žádají?

V loňském roce byl jednoznačným bestsellerem model 2008, který zhruba v polovině roku prošel atraktivním face-liftem a z městského crossoveru se stalo SUV. Další novinkou, která se ženám velice líbí a která byla představena loni, je nový model 3008. Jedná se o nástupce více než pět let prodávaného rodinného crossoveru. Stejně jako menší model 2008 byl koncipován nově jako SUV a na autosalonu v Ženevě byl na začátku března vyhlášen Evropským autem roku. A proč tyto dva modely učarovaly ženám? Vyšší sezení, lehké a intuitivní ovládání, ideální velikost, když potřebujete parkovat, včetně dnes již hojně používaných parkovacích asistentů a především francouzsky jednoduchý a ladný design.

Pokoušíte se v rámci vašeho působení o nějaký přesah? Máte aktivity v oblasti osvěty či charity?

Domníváme se, že aktivity spojené s charitativním účelem nebo podporující jiné neziskové subjekty, kterým taková podpora umožní vykonávat svou cílenou činnost, jsou velice důležité. Naším zájmem je podělit se o náš úspěch a schopnosti s těmi, kteří pomoc opravdu ocení a využijí správným směrem. Zamýšlíme se vždy nad možností podpory z účelového i časového hlediska. Je potřeba zvážit, kam svoji energii a prostředky směřovat, aby vzájemná spolupráce byla smysluplná a dlouhodobá. Podporujeme projekty, ke kterým máme blízko s ohledem na směr našeho podnikání a které jsme schopni zviditelnit i pro naše obchodní partnery a tím naši podporu znásobit.

Jak daleko do budoucnosti se při všech vašich činnostech díváte?

Pokud berete svoji práci a svoje podnikání vážně, chcete, aby měly dlouhodobý smysl, musíte se dívat v hodně širokém záběru daleko dopředu. Bez moderních technologií a loajálního a zkušeného týmu odborníků si neumím dlouhodobě úspěšnou firmu v automobilovém průmyslu představit. Udržet se na špičce poskytovaných služeb a mít pracovníky obeznámené s posledními trendy v oboru s sebou nese nemalé investice do výrobních a servisních technologií, ale vzhledem ke generačním změnám a zásadně se měnícím životním prioritám mladých lidí, především do kvalitních zaměstnanců a vyhovujícího a motivujícího pracovního prostředí. Právě doplněním spektra služeb značky PEUGEOT o další oblast BMW, můžeme nabídnout našim zákazníkům něco nového, být jim nápomocni v jejich profesním i osobním růstu. Symbióza obou námi nabízených značek je vidět v reakci na fakt, že značka PEUGEOT nedávno vyjmula ze svého portfolia model určený pro vrcholový management, a právě ten může být nahrazen odpovídajícím modelem značky BMW, aniž by byli naši zákazníci nuceni zvykat si na nové tváře a procesy. Stejně tak jsme schopni kmenovým zákazníkům BMW zajistit stejné doplnění spektra v podobě široké nabídky užitkových vozidel PEUGEOT do jejich firem.

Považujete i v digitální době za důležité osobní sdílení?

Určitě ano. Digitální doba s sebou nese obrovskou úsporu času, ale na druhou stranu není schopna nahradit osobní kontakt. U některých specifických činností ho není sice až tolik zapotřebí, a naopak jeho absence může lidem zajistit méně stresu a zbytečných nervů. Avšak právě naše činnost na důkladném poznání a pochopení potřeb zákazníka staví jako na prioritě. Následně jsme teprve schopni přijít s takovou osobní nabídkou produktu, a s ním spojených služeb, pro každého jednotlivého klienta, aby mu automobil přinášel kromě požadovaného užitku i radost a uspokojení v delším časovém horizontu.

Co pro vás znamená dámský klub?

Dámský klub pro nás znamená především významnou koncentraci schopných a úspěšných žen na jednom místě. Za svou kariéru jsem potkal mnoho žen ve vysokých pozicích napříč obchodním spektrem a musím přiznat, že často měly slabost právě pro elegantní křivky francouzské značky PEUGEOT. Stejné reakce žen podnikatelek a manažerek zaznamenávám i v případě vozů BMW, které už dnes také nabízíme. Dámský klub se svými členkami je samozřejmě obchodní potenciál pro nás, na druhou stranu potkáváme na klubových setkáních spoustu firem, které rádi využíváme jako dodavatele zboží, služeb a technologií.

Jaké zkušenosti byste rádi v dámském klubu sdíleli?

Hodně se nám líbí možnost přímého osobního kontaktu v rámci nejvyššího managementu, ať se to týká potenciálních zákazníků nebo dodavatelů. Taková spolupráce je samozřejmě velice zavazující pro obě strany, oceňujeme však možnost přímé zpětné vazby na kvalitu našich aktivit. Dámský klub je ve věku digitalizace a nekonečných internetových dotazníků vzácnou příležitostí, jak osobně oslovit zákazníka a dozvědět se opravdu nejvíce o sobě a efektivitě svého přístupu a svých obchodních myšlenek.