Potřebujeme více používat selský rozum

#restartpodnikani Logio: Potřebujeme více používat selský rozum

„Zlepšujeme fungování dodavatelských řetězců, odstraňujeme plýtvání a pomáháme firmám růst,“ říká Jan Jirovec, Partner společnosti Logio, která propojuje světy firem a zákazníků a snaží se dávat podnikání smysluplný přesah.

Záběr vaší firmy je skutečně široký – co je nyní nejbolestnějším trnem v patě současného byznysu?
Obecně nejistota. Nejistota patří k podnikatelskému životu, nyní je ale vygradována novým prvkem omezování ekonomiky, nejistotou vládních opatření a jejich rozdílností opatření mezi zeměmi. Navíc v této souvislosti vnímám reálně možnost odlivu firem a kapitálu za naše hranice. Teď firmy nevědí, jestli škrtat nebo investovat, a to je pro firmu typu Logio nejnáročnější období, které věřím brzy pomine.

A co bylo nejzásadnějším úskalím byznysu před krizí?
Z mého pohledu zejména trh práce. Dlouhé roky jsme navyšovali mzdy, poslední roky dokonce extrémně. Teď je příležitost, aby se nabídka potkala s poptávkou a přiblížila se realitě. Korekce trhu práce snad povede k uklidnění v pracovním i osobním životě nás všech.

Umíte vydefinovat slabá místa v dodavatelských řetězcích – jaká jsou ta nejčastější?
Nejsilněji vnímám rozpojenost. Celý řetězec je efektivní, když spolu jednotlivé články komunikují a spolupracují. Ve spolupráci – ať už v rámci firem nebo i mezi firmami – vnímám trhliny technologické i čistě byznysové (lidské). To, co z mého pohledu potřebujeme, je více koordinovat a používat selský rozum. Technologie jsou jen podpůrné nástroje. Přesně o to se v Logio snažíme.

Celý rozhovor si můžete přečíst ZDE