Ivana Sankot, Aqua Angels: Rovnováha v těle díky vodě

Islandská voda ledovcového původu značky Aqua Angels je v současné době k dostání v pěti evropských zemích. V prosinci se rozšíří i do Ruska. Nejen to nám v rozhovoru prozradila Ivanka Sankot, zakladatelka společnosti Aqua Angels.

Můžete nám představit značku Aqua Angels?

Aqua Angels je značka islandské vody ledovcového původu. Tento originální koncept byl v roce 2013 vytvořen svou českou zakladatelkou Ivanou Sankot. Kromě̌ skleněných a kovových lahví je Aqua Angels dostupná unikátně̌ i ve vratných skleněných barelech, které jsou hlavním odlišovacím prvkem. Značka Aqua Angels je jedinou značkou, která v tomto obalu dodává vodu svým klientům. Při výběru vody je skleněný obal důležitým momentem pro rozhodování klienta.

Čím je voda této značky zvláštní?

Island je jedním z nejčistějších míst na naší planetě a vytváří unikátní chuť a složení vody s vysoce zásaditým pH 8.8, nízkou mineralizací a vysokým obsahem kyslíku. Pro Českou republiku je typická vysoce-mineralizovaná voda s kyselým pH, Aqua Angels je tedy pravým opakem. V době, kdy spousta lidí řeší překyselení organismu, je podle mnoha výživových specialistů a vědců 100% přírodní zásaditá potravina velmi zajímavým prostředkem, jak znovu nastolit rovnováhu v těle.

Jak se vám na tuzemském trhu daří? Můžete to porovnat s ostatními zeměmi, kde tato značka působí?

Začátky byly velmi těžké. Jako rodinná firma jsme vytvořili zcela novou značku vody, a to v zemi, kde je spousta tradičních značek vod a pitná kohoutková voda. O co těžší byl start, o to pozitivnější je stabilní růst firmy. V současnosti je Aqua Angels dostupná v pěti evropských zemích. V prosinci spouštíme distribuci v Rusku. Např. na Slovensku se nám daří krásně a zdá se, že čím více se posouváme na východ, tím jsou reakce a vnímání značky pozitivnější. Např. v Rusku má pro lidi voda všeobecně jinou hodnotu než u nás.

Kdo je vaším klientem, cílíte pouze jen na firemní zákazníky?

Naší vizí bylo, že se budeme zaměřovat na vyšší segment korporátní klientely. Velkým překvapením bylo, že stále kolem 65 % našich klientů jsou „domácnosti“, tedy privátní klienti, kterým vodu v našich skleněných barelech zavážíme přímo domů po cele ČR. Vytvořili jsme tím tedy trochu neplánovaně nový segment a zaplnili tak díru na trhu – rostoucí poptávku po vodě ve skle, která např. v běžných supermarketech dostupná není.

Jak se podnikatel může stát součástí franchisového konceptu Aqua Angels?

Naším prvním franchisantem je právě náš ruský partner. Vodu z Islandu dovážíme v jednorázových speciálních tepelně izolujících vacích. Voda přijede k nám a v lokální stáčírně je stáčena čerstvě na základě rychlosti poptávky do vratných skleněných barelů. Stejný koncept bude vytvořen v Rusku s exkluzivitou pro daný region. Trhy, kde si brzy začneme hledat franchisové partnery, jsou zejména USA, Británie a Arabské emiráty. Zároveň se může jednat i o menší, např. ostrovní státy. Pro franchisového partnera se totiž nejedná o žádné horentní investice, náš koncept je vytvořený velmi minimalisticky a efektivně.