VODAFONE BUSINESS, RENATA PAZOURKOVÁ

Vodafone patří k největším telekomunikačním společnostem světa. V čem vynikáte?

Mobilní služby Vodafonu využívá po celém světě na 700 milionů lidí ve skoro 70 zemích (včetně partnerských sítí). Společnost ale nabízí i mnoho jiných služeb, jako je například pevné připojení, datové, cloudové a konvergované služby nebo internet věcí (IoT). Právě v IoT se řadíme k lídrům na světovém telekomunikačním trhu s více než 70 miliony připojeními.

Jaké jsou výzvy dnešní doby?

Umělá inteligence je obrovskou příležitostí, ale i výzvou. Technologický a ekonomický přínos může být velký, zároveň by se ale měl zhodnocovat a korigovat společenský a eticko-právní dopad. Výzvou jsou i plánované sítě páté generace (5G), které mohou zásadně změnit ekonomiku a fungování společnosti, a to od průmyslu po chytrá města.

Které služby nejvíce využívají lidé a které firmy?

Domácnosti nejvíce využívají tradiční mobilní služby pro chytré telefony, tedy volání, posílání zpráv a mobilní přístup k internetu kdekoli prostřednictvím naší nejrychlejší 4G/LTE sítě. U naprosté většiny firem jsou navíc v oblibě takzvaná konvergentní řešení, která zajistí všechny telekomunikační potřeby v jednom balíčku.

Na co byste se v tomto roce rádi zaměřili?

Díky akvizici společnosti UPC bude Vodafone nabízet kombinaci špičkových mobilních, pevných a televizních služeb. Chceme přispět ke zlepšení pevného připojení, v jehož kvalitě zatím Česko zaostává. Rok 2019 bude klíčový pro nastartování cesty k sítím páté generace, a to s ohledem na připravovanou aukci kmitočtů. Kromě toho chceme rozvíjet produkty spojené se sítí úzkopásmového internetu věcí (NB-IoT). Síť umožňuje připojit nejrůznější čidla a jiná chytrá zařízení k síti. Signál pokrývá celé území České republiky, a to i na těžko přístupných místech v podzemí nebo pod vodou.

Jak chápe Vodafone svou společenskou odpovědnost?

Data a mobilní technologie mění společnost a životy po celém světě. Pomáhají vytvářet pracovní místa, stimulovat finanční nezávislost a konkurenceschopnost, zlepšovat vzdělání, ale i hlídat kvalitu našeho zdraví a životního pro-středí. Technologie chápeme jako strategický nástroj udržitelného podnikání. Vodafone už od svého příchodu do České republiky podporuje také prostřednictvím Nadace Vodafone projekty, které s pomocí technologií přinášejí sociální inovace a pomáhají znevýhodněným skupinám, zlepšují kvalitu života a veřejný prostor v zemi. Mezi nejznámější iniciativy, které nadace dlouhodobě podporuje, patří aplikace Záchranka s více než 800 000 staženími jen v Česku.

Členy Cosmopolitan Executive Helas Ladies Club jste už několik let. Co vám dámský klub přináší?

Do roku 2025 chceme být nejlepším zaměstnavatelem žen na světě. To konkrétně znamená, že Vodafone podporuje dívky v technických studiích, mladé ženy ve startupech nebo i podnikatelky po celé republice. Dámský klub nám dává možnost být právě těmto ženám nablízku, vnímat jejich životy a potřeby, inspirovat se jimi a snažit se jim co nejvíce pomoci k úspěchu našimi produkty a službami.