Jaroslava Procházková: Zákaznice se musí v šatech cítit příjemně

Hlavní inspirací pro tvorbu mých kolekcí je mi život, říká v rozhovoru české módní návrhářka Jaroslava Procházková, majitelka značky JAROSLAVA.

Jaká je historie značky JAROSLAVA?

Velmi dlouhá. Rozhodla jsem se pro tento název už za dob studií na UMPRUM, kde se toto moje rozhodnuti setkalo s úspěchem. Později, během studia na Saint Martin`s School of Art v Londýně, moje logo brali všichni jako grafický symbol a tím pádem se naučili vyslovovat i moje jméno.

Vaše nejnovější podzimní kolekce nese název „be gentle, stay strong“. Můžete nám ji představit?

V nové kolekci značky JAROSLAVA s názvem „be gentle, stay strong“ se propojuje jemná křehkost ženského půvabu se silnou energií, která z žen vyzařuje. Kolekce, vytvořená z přírodních italských přízí, z nichž největší část tvoří úplety z bavlny, dále pak materiály ve složení viskoza/acryl, silk a merino fine wool, je rozdělena do několika barevnostních celků. V aktuální kolekci se prolínají modely šité s modely z úpletů ve výrazných kontrastních barvách, mezi nimiž vévodí korálově červená, pomerančově oranžová, černá, hnědá a šedá.

Jak vznikají Vaše kolekce, kde berete inspirace?

Nahodile, spontánně. Jsem velmi intuitivní člověk, a to je mi základem a zároveň i formou hranic pro mou tvorbu. Hlavní inspirací je život – tady a teď!

Pro koho je móda z Vaší dílny určena?

Jednoduše bych řekla, že dělám módu o lidech a pro lidi. Než něco navrhnu, tak se svým klientkám věnuju. Zajímá mne, pro jaký účel bude nový outfit užíván, jak se má klientka cítí, jak chce, aby působila a co svým postojem má zájem vyjadřovat. Nejdůležitější je, aby se v mém oblečení zákaznice příjemně cítila a s novým oblečením se vnitřně ztotožnila. Když jí v něm bude dobře, bude i vypadat dobře.

Jak je v dnešní době těžké prosadit se v módní branži? Konkurence asi bude veliká, že?

naší době a v naší euroatlantické civilizaci je všeho nadbytek. Aut, jídla, oblečení… Nikdo nepotřebuje nic! Jediné, co potřebujeme je – udělat si radost! Moje know how, na které sázím, a které mi – musím zaťukat – vycházejí, je originalita, osobní přístup, kvalita. Teď mi například psala jedna paní ze Švýcarska, že si na mém e-shopu objednává další šaty, neboť ty, co koupila před lety při návštěvě Prahy, jsou pořád pěkné. Pohodlně sedí, dobře se nosí, dostává komplimenty, a tudíž si zatoužila do svého šatníku přikoupit pár dalších nových „kousků“. Toto je způsob, jak si buduji stálou klientelu.