Zdena Romanová

Nezávislá Sales Director Mary Kay

 

 

 

 

 

Vystudovala jsem VŠE a Francouzský institut řízení v Praze. Po studiích jsem pracovala převážně v oblasti marketingu, technické podpory a naposledy jsem působila na pozici Ředitelka marketingové komunikace ve francouzské firmě. Stres, nedostatek času, práce pod tlakem… to byl můj život. Když se mi narodila dcera a já se v jejích necelých 4 měsících vracela opět do zaběhnutého koloběhu, chtěla jsem především sama sobě dokázat, že vše zvládnu. Zvládla, ale sílil můj pocit, že takto už pokračovat nechci. Když jí byly 4 roky, rozhodla jsem a vybudovaná kariéra šla stranou. Můj příběh s Mary Kay se začal psát v roce 2008, kdy jsem přijala pozvání jedné ženy na poradenství v péči o pleť. Celý rok jsem pak přípravky používala, zkoušela sama na sobě a viděla, co dokáží a co pleti nabízí. Již dlouho předtím jsem také zvažovala vlastní podnikání. Zde mě oslovila celá filosofie firmy a velice blízká mi byla slova její zakladatelky paní Mary Kay Ash: Chovej se k druhým tak, jak chceš, aby se oni chovali k tobě. A ještě: na prvním místě je Bůh, na druhém rodina a na třetím práce. A tak jsem založila své vlastní podnikání pod „křídly“ firmy. Od té doby pomáhám ženám s tím, co potřebují, učím je především, jak se správně postarat o svoji pleť ráno a večer před zrcadlem tak, aby vypadala i za pár let stále dobře a jak se nalíčit pro každou příležitost. Ukazovat dalším ženám, jak krásné mohou být, co kdy a proč použít, vidět, jak jsou spokojené a předávat svoje zkušenosti, to mě opravdu baví. Zároveň jsem začala budovat svůj tým milých a šikovných poradkyň, který čítá víc jak 100 úspěšných žen. Cítím, že v této uspěchané době je konkurenční výhodou také náš přístup k zákazníkům, tedy nadstandartní zákaznický servis. Ženy čím dál více inklinují k osobnímu a individuálnímu přístupu a jsem ráda, že ubývá žen, které hazardují se svojí pletí tím, že si např. kosmetiku, parfémy koupí on-line – bez toho, aniž by věděly, za jakých podmínek byly přípravky skladovány, odkud byly dovezeny, zda nenajdou v originál obalech zcela jiné plnění… Jsem pyšná i na to, že jsme se celosvětově zařadili mezi TOP 5 značek v péči o pleť.

Jaký je postoj českých žen ke kosmetice a péči o pleť? Jaké jsou zákaznice? 

České ženy už se hodně posunuly a zlepšily. Velká většina už také chápe, že tak jako si 2x denně čistíme zuby, to samé je třeba dělat s pletí. Ženy chápou i to, že každý typ pleti a každý věk má svá specifika. Zajímavé je, že jen z 20 % nám pleť ovlivní naše genetika, ostatních 80 % nám ovlivní to, jak a čím se o sebe staráme, v jakém prostředí se pohybujeme a jak se stravujeme.  Z toho vyplývá, že kvalitní péčí vyhovující dané ženě, můžeme mnohé ovlivnit.

Co vidíte jako hlavní přínos dámského klubu?

Pokud se právě rozhodujete, zda se stát členkou našeho klubu, věřte, že to stojí za to. Klub Vás obohatí o nové kontakty, a to nejen pracovní. Kromě toho máte také možnost rozšířit si svoje znalosti v mnoha oborech např. v rámci mimoklubových setkání. Všechna setkání se zajímavými lidmi jsou připravována s precizností, která je Heleně Kohoutové, naší zakladatelce, vlastní. V klubu je skvělé a inspirující i pro nás dlouholeté členky sledovat, jak jsou naše ženy úspěšné v různých oborech.

Co Vás přesvědčilo k tomu, že jste přijala nabídku stát se patronkou dámského klubu?

Za tu dobu, co jsem jeho členkou, prošel klub mnohými inovacemi. A je vidět, že má smysl, jinak bychom neslavili v letošním roce jeho 20. narozeniny. Velmi dlouho znám zakladatelku našeho klubu paní Helenu Kohoutovou, která je tou hybnou silou a kouká daleko dopředu. Klub díky ní sdružuje spousty žen, které se rády setkávají, ať už při formálních či neformálních setkáních. Klub je rok od roku stále na vyšší úrovni i tím, co všechno nám ženám nabízí. Když jsem znovu byla oslovena, abych se pro letošní rok stala jeho Patronkou, neváhala jsem a s radostí přijala. Věřím, že všechny ženy, které do klubu nově zavítají, se s námi budou cítit dobře. Na všechny Patronky se mohou kdykoli obrátit.